Aktualności

Stowarzyszenie „Razem na wyżyny”
ogłasza nabór wniosków o przyznanie pomocy
nr 8/2025
nr ogłoszenia w systemie PUE ARiMR: 621777
w zakresie:
Rozwój przedsiębiorczości, w tym rozwój biogospodarki lub zielonej gospodarki poprzez podejmowanie pozarolniczej działalności gospodarczej przez osoby fizyczne
(skrót start DG).
w ramach
Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023–2027
dla interwencji I.13.1 LEADER/Rozwój Lokalny Kierowany przez Społeczność (RLKS) – komponent wdrażanie LSR
Przedsięwzięcie 2.2 Rozwój przedsiębiorczości w zakresie oferty spędzania wolnego czasu
Nazwa LGD oraz zarządu województwa:
Stowarzyszenie „Razem na wyżyny”, Zarząd Województwa Śląskiego.
Przedmiot naboru wniosków o wsparcie:
Nabór przeprowadzany jest na operacje z zakresu Rozwój przedsiębiorczości, w tym rozwój biogospodarki lub zielonej gospodarki poprzez podejmowanie pozarolniczej działalności gospodarczej przez osoby fizyczne w ramach celu szczegółowego LSR C.2 Rozwój oferty spędzania czasu wolnego na obszarze LGD i przedsięwzięcia P.2.2 Rozwój przedsiębiorczości w zakresie oferty spędzania wolnego czasu.
Podmioty uprawnione do ubiegania się o wsparcie na wdrażanie LSR:
- Osoba fizyczna
Termin, miejsce oraz formę składania wniosków:
Rozpoczęcie naboru wniosków: 17.11.2025 r. godzina 00:00
Zakończenie naboru wniosków: 01.12.2025 r. godzina 23:59
Wniosek o przyznanie pomocy można złożyć wyłącznie elektronicznie za pomocą Portalu Usług Elektronicznych (PUE), który jest dostępny pod adresem: https://epue.arimr.gov.pl/pl/strona-glowna.
Miejsce publikacji regulaminu naboru wniosków o wsparcie:
Regulamin naboru wniosków o przyznanie pomocy nr 8/2025 wraz z załącznikami do regulaminu stanowią załącznik do niniejszego ogłoszenia o naborze wniosków.
Dane do kontaktu:
Stowarzyszenie „Razem na wyżyny”, ul. Rumiankowa 16, 42-231 Cykarzew Północny
E-mail: biuro@razemnawyzyny.pl
Telefon: 724043108, 34 374 00 01
Ważne!
Każdy Wnioskodawca proszony jest o przesłanie na adres e-mail biuro@razemnawyzyny.pl potwierdzenia wysłania wniosku poprzez PUE ARiMR lub pliku w formacie PDF, który generuje się po wysłaniu wniosku. Pozwoli to na lepszą kontrolę wniosków „wchodzących do systemu”.
W sprawach dotyczących funkcjonowania systemu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ARiMR należy się kontaktować z:
Centrum Pomocy ARiMR
Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa
Tel.: 22 595 02 50
E-mail: arimr_hd@arimr.gov.pl
https://pomoc.arimr.gov.pl/secure/Dashboard.jspa
Załącznikami do Regulaminu są:
Dokumenty do wniosku o przyznanie pomocy (WoPP):
- Instrukcja logowania do Platformy Usług Elektronicznych;
- Wykaz załączników do wniosku o przyznanie pomocy;
- Instrukcja wypełniania wniosku o przyznanie pomocy w ramach Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023-2027 dla interwencji i.13.1 leader/rozwój lokalny kierowany przez społeczność (RLKS) – komponent wdrażanie LSR;
- Pomocniczy załącznik do instrukcji do WoPP;
- Załącznik nr 1 do WOPP - oświadczenie właściciela(i) lub współwłaściciela(i) lub posiadacza (-y) lub współposiadacza (-y) nieruchomości, że wyraża(ją) on(i) zgodę na realizację operacji, jeżeli operacja jest realizowana na terenie nieruchomości będącej w posiadaniu zależnym lub będącej przedmiotem współwłasności;
- Załącznik nr 2 do WOPP - oświadczenie o kwalifikowalności VAT;
- Załącznik nr 3 do WOPP - szczegółowy opis zadań wymienionych w zestawieniu rzeczowo-finansowym;
- Załącznik nr 5 do WOPP - Oświadczenie małżonka Wnioskodawcy o wyrażeniu zgody na zawarcie umowy o przyznaniu pomocy;
- Załącznik nr 6 do WOPP - Oświadczenie o niepozostawaniu w związku małżeńskim / o ustanowionej małżeńskiej rozdzielności majątkowej;
- Oświadczenie o planowanym do realizacji wskaźniku produktu;
- Uzasadnienie zgodności operacji z kryteriami wyboru;
- Informacja o przetwarzaniu danych osobowych przez Lokalną Grupę Działania;
Dokumenty do umowy o przyznanie pomocy (UoPP):
- Formularz UoPP;
- Załącznik nr 1 do UoPP „Biznesplan”;
- Złącznik nr 2 do UoPP „Informacja o przetwarzaniu danych osobowych”;
- Załącznik nr 3 do UoPP „Wykaz działek ewidencyjnych, na których realizowana będzie operacja trwale związana z nieruchomością”;
Dodatkowe załączniki:
- Instrukcja obsługi zawierania umowy za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych ARiMR w zakresie PS WPR 2023-202;
- Instrukcja powiadamiania sms;
- Instrukcja ustanawiania Pełnomocników;
- Instrukcja złożenia prośby o przywrócenie terminu za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych ARiMR w zakresie PS WPR 2023-2027.





